Ja fa un temps que vaig canviar el meu àmbit de treball i vaig passar de l'entorn científic a l'àmbit jurídic. La recerca d'una eina legal per gestionar els drets de propietat intel·lectual d'una manera més flexible m'ha fet endinsar-me dins d'aquest món que fins fa uns anys estava restringit a un nombre reduït d'advocats i juristes.
Actualment la propietat intel·lectual és un tema del qual parla tothom. Les descàrregues a la xarxa i el cànon digital omplen pàgines i pàgines en els mitjans i totes les parts opinen, des dels titulars dels drets als ciutadans passant per càrrecs públics que canvien el seu discurs en ser escollits.
Enviado 20/11/2009 - 16:51 (GMT+1)
Asunto: Re: Els reptes de la propietat intel.lectual
En teoria, las partes estan en la mesa
la propiedad intelectual debe tener limites
en beneficio del publico.
El contenido debe tener mas que nunca
un valor universal, y pasar a ser una herramienta
de desarollo y evolucion en un mundo que
ya hemos jodido bastante.
Artistas ricos?
generadores de contenido basura?
internet garantiza un espacio para todos
la television no (a mayor verguenza de muchos)
pero la red ganara la batalla
las audiencias seran mas numerosas que nunca,
fragmentadas
cada quien puede elegir su contenido
Ser publico es un derecho
crear contenido de calidad una responsabilidad.
Una cultura subencionada por el mundo
artistas funcionarios
creadores de contenido obreros
como todos,
por un mundo mejor.
Y el sector privado que haga lo que quieran con su dinero
que piensen en como remodelar su asunto
con la infraestructura que tienen puden adaptarse
haciendo concesiones, pero que mas da?
es eso o desaparecer.
Eventualmente el gran publico que se esta gestando
terminara por elegir el contenido que le convenga
y habra ojos, oidos y mentes para todos...
Enviado 20/11/2009 - 21:36 (GMT+1)
Creio que toda produção cultural, ademais de sua propriedade intelectual deve vislumbrar, de uma forma mais abrangente, a democratização do conhecimento visando o crescimento cultural. Como diz Ricardo Fernandez o conteúdo tem que ser universal e incidir em um dispositivo de utilização p/ o desenvolvimento e evolução.
Há porém que se resguardar direitos intelectuais, mas penso que o sistema operacional da rede é um tanto frágil. Parece-me que cada vez mais desenvolvem-se habilidades humanas capazes de infiltrar nos conteúdos em rede ? desde downloads de filmes, músicas a senhas de cartões de crédito.
Rihab
Brazil
Enviado 21/11/2009 - 15:23 (GMT+1)
Asunto: Ré: Els reptes de la propietat intel.lectual
Parabéns pela pesquisa, Ignasi. Essa discussão sobre ética e legislação na internet (e amplio para o audiovisual em geral) é muito bem-vinda para nosso atual momento. Como ficam os direitos autorais em um meio multimídia?
Att.
Márcia
Enviado 21/11/2009 - 15:35 (GMT+1)
Aqui no Brasil está-se discutindo uma nova lei de direito autoral, que contemple a realidade das novas formas de distribuição e consumo de bens imateriais.
Há muita polêmica e muita resistência por parte dos que não aceitam que os tempos, definitivamente, mudaram.
Asunto: Els reptes de la propietat intel.lectual
Ignasi Labastida i Juan
Barcelona, España
Ja fa un temps que vaig canviar el meu àmbit de treball i vaig passar de l'entorn científic a l'àmbit jurídic. La recerca d'una eina legal per gestionar els drets de propietat intel·lectual d'una manera més flexible m'ha fet endinsar-me dins d'aquest món que fins fa uns anys estava restringit a un nombre reduït d'advocats i juristes.
Actualment la propietat intel·lectual és un tema del qual parla tothom. Les descàrregues a la xarxa i el cànon digital omplen pàgines i pàgines en els mitjans i totes les parts opinen, des dels titulars dels drets als ciutadans passant per càrrecs públics que canvien el seu discurs en ser escollits.
Enviado 20/11/2009 - 16:51 (GMT+1)